Göteborg...

Igår var vi i Göteborg, vilket var jättekul men ändå inte, hade bara sovit fyra timmar så räkna ut resten själv ;)
När vi kom fram till "the city where i was born" försökte vi få tag på my father men han var jättesjuk så vi kunde inte träffas, vilket var lite tråkigt men vi ska ändå åka dit igen på jullovet efter nyår...
Det värsta var att mamma fick sig värsta utskällningen "för att hon inte ringer honom ofta utan bara bryr sig om Gunnar", men han kan väl för sjutton ringa själv om han vill ha tag på oss? Det är ju inte bara mammas uppgift att springa runt och leta efter honom.
Men iallafall, det lugnade ner sig lite sen och vi gick runt inne på FEMMAN (SKITSTORT varuhus, ja till och med större än A6 :P fast egentligen är femman "bara en gata med tak på" som mamma säger ;)) där inne hittade vi en skum affär med jättefina kors på ena sidan och uppochner-vända kors på andra :O snacka om dubbelmoral eller vad det heter :S
Sen gick vi ut och hittade en marknad, där fanns ett stånd med en gubbe som sålde tröjor med bandtryck på, han var lite rolig ;) han bara: - En norrman berättade den här berättelsen för mig så den är lite knepig. Vet ni varför Zlatan har så sne näsa? För att nån hade slatt 'an.
Haha lite udda humor xD
Men sen blev vi dödshungriga och gick till PizzaHut, vilket var mycket finare än jag förväntat mig. Trodde liksom det skulle vara ett McDonalds-liknande smabbmatsställe, men det var en riktig restaurang :) med en servitör som hade svårt att hålla sig för skratt när han såg oss, mamma sa att hon kände igen honom från Uppsala eller nåt men lite kul att han försökte :P
Sedan gick vi åter igen ut på stadens gator (utan tak) och hittade en hel del skumma affärer, kolla bara detta skyltfönster:



Lucia ser lite... zombieaktig ut, men det är antagligen meningen :P
Förutom detta helt sjuka (på ett dåligt sätt) skyltfönster hade affären coola saker,
men jag fick inte vara inne där länge för mina bröder, men det var kanske var bra, annars hade jag nog fått självmordstankar, men hursomhelst hade dom coola saker utöver rakblad och "emo-grejer".

Sen gick vi till Avenyn, vilket jag trodde skulle vara helt WOW!! men det enda wow jag tyckte var HardRock Café och att Per Morberg skulle komma till Akademibokhandeln, men jag fick inte träffa Conny på bilverkstan (hans roll i Så som i himmelen) :(
Aja, sen tog vi bussen tillbaka till femman och jag sprang runt precis HELA köpcentret och letade efter nåt jag kunde köpa, men allt jag ville ha som var speciellt var svindyrt, så gick jag in på Akademibokhandeln och nöjde mig med att köpa När jag hör din röst för 69 kr :P
Efter det, då åkte vi till Gothia Tower eller vad det hette, ett hotell nära Liseberg, vi gick in på hotellet åkte upp i hissen och ner igen :) sen åkte vi till stationen och åkte tåget hem, låter väl som en bra dag? :D

Nu måste jag dra,
god bless you :)
Goodbye for now :D

Kommentarer
Postat av: joy

Kul att du äntligen fick komma till Göteborg.

Synd att du inte var i kyrkan i söndags bara.. :(

Det var bra! Men du behövde kanske sova lite.

Hoppas du hade det riktigt bra!!

2009-12-15 @ 12:39:02
URL: http://exxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0