My soul cries out...

Alltså, är nu hemma från kyrkan, det var ett jättehärligt möte, Jonatan snackade om bön, delade in Fader vår i 8 eller 9 delar, det var iallafall jättebra!

Men allvarligt talat, vilket liv det var på Juneporten,
Inte ens när jag och Victor åkte hem från senaste Lörda' Live var det så fruktansvärt att se, tror inte jag såg någon nykter människa, fruktansvärda mardröm!!
Fy sjutton vad jag HATAR alkohol, det har ni antagligen förstått ni som läst min blogg innan.
Men seriöst! Varför kan inte folk ha samma värderingar som Foki? Tycker hon är väldigt smart, även om det kanske inte verkar så på hennes bloggdesign, men en sak som hon skrev jag föll extra för var en fråga i hennes frågestund och hennes perfekta svar:

Du driker ju inte alkohol. Gjorde du inte ens det när du fyllde 18 år?
- När jag fyllde 18 år så firade jag min födelsedag på Blog Awards-galan. Jag deltog på festen och umgicks med de andra bloggarna, men jag drack enbart cola och läsk hela kvällen. Alkohol är bara onödigt. ^^


Cool tjej det där alltså!

Men tänk, vad är det för nödvändigt med alkohol?
Den enda fördelen jag ser är att man blir mindre blyg, men det kan man jobba på utan alkohol!
Jag är ganska blyg själv men jag ska ta mig ur det utan den skiten.

Nackdelar då? Jo du det skulle ta hela natten om jag skulle skriva alla nackdelar..
Kan ju nämna ett antal då..

1. Förstör kroppen något fruktansvärt!
2. Man luktar SKIT
3. Bakfylla
4. Minnesluckor
5. Missförstånd
6. Brott
7. Beroendeframkallande
8. När du väl utvecklar beroendet finns du inte längre där för din familj och vänner, då har du inte längre din familj och vänner.
Sen finns det MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA fler!

Många barn hamnar i fosterhem för att deras föräldrar har valt alkoholen, fatta hur jobbigt!
När du läser detta kanske du tänker: "Men jag dricker bara på helgerna! Jag kommer inte bli en alkoholist för det!"
Men tyvärr, alltså om man gör det till en rutin att man ska vara full varje helg utvecklas det snabbt till att man börjar på vardagar också. Just därför skulle jag aldrig dricka en enda liten droppe, vill inte bli som min pappa och SKA inte det!
Men man kan bli fri från allt!
Bara ropa ett namn, JESUS!!!!
Hans namn står över all sprit i världen!!

Nu måste jag lägga mig,
kommer nog bli ett antal oseriösa inlägg framöver eftersom att detta kändes riktigt allvarligt!
Men se, jag kan vara seriös,
detta var vad jag behövde, ett långt seriöst inlägg, har liksom gått och funderat hela dagen,
nu kan jag äntligen känna mig fri!!
Halleluja!

God Bless you people <3
Goodbye for now
God natt :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka Zetterberg

Tjo! kul o se din blogg min vän:) har inte sett innan. Bra inlägg också! Alkohol förstör verkligen hela samhället!! Jesus är vägen till befrielse :D

Var välsignad Angelica! Kram Rebecka

2009-12-05 @ 02:24:35
Postat av: krister moberg

Tack för att du vågar stå för ett nyktert liv,jätte bra, att du bloggar på detta ämne Angelica.

Eftersom jag själv har varit alkoholist för 12 år sedan,vet jag att det bara kan sluta på ett sätt,precis som du själv beskriver, alla dom negativa sidorna med alkohol+att man förmodligen också dör.

Ha ett underbart liv Angelica, och fortsätt ge dom nyktra ungdomarna ett ansikte.

2009-12-05 @ 07:41:47
Postat av: Eddie

Väl talat angelica! :)

2009-12-05 @ 11:10:57
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: joy

Bra Angelica!

Behövs ungdomar (och vuxna) som står upp för nykterhet!!



Galet stolt över dig!!

2009-12-07 @ 09:34:59
URL: http://exxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0