NEEEEW MOOOON!!! (varning LÅÅÅÅÅÅNGT inlägg!)

Alltså New Moon var helt galet bra!!!
Har nog aldrig tidigare sett en så bra film (speciellt inte uppföljare) men denna var faktiskt bättre än Twilight!
Mycket mer humor och mycket bättre ljuskvalité (tycker Twilight var väldigt dyster stämning i jämförelse)
Alla kanske inte skulle gilla denna filmen men jag tycker verkligen den var riktigt speciell, Edward hade ännu finare repliker i denna (förstår inte hur dom lyckas skaffa finare repliker än i Twilight men det hade dom iallafall)
och jag älskar Jacob i filmen!!! Så fin är han, bra att han var med så mycket i denna filmen.. bara störande att alla fjortisar skrek och busvisslade varje gång Edward eller Jacob kom fram.
Och en kille till man får se mer av är Jasper :D Han träder fram mer i rollen, inte lika försiktig och så vilket är ganska skönt :)
Förresten.. i trailern jag la upp för några dagar sen var den blonda tjejen med knallröda ögon Dakota Fanning :O trodde verkligen jag skulle känna igen henne men jag blev chockad, hon som alltid har vart så liten, hon är ju typ 15 nu men hon ser ju sjukt mycket äldre ut!
Några av dom bästa replikerna som jag kommer ihåg är dom här:

"you're the only reason to stay alive, if that's what I am"- Edward

"Wow! Dating an older woman! That's cool!"- Emmett (på Bellas födelsedagsfest när hon blir äldre än Edward)

"Happy b..... nevermind!"- Jasper (när Bella inte vill bli påmind om sin födelsedag :P)

"You're sort of beautiful"
"How hard did you hit your head?"- Bella & Jacob

"I vote yes, you can be a vampire, it would be nice if I didn't want to kill you all the time"- Jasper

"Bella, I can't live in a world where you don't exist!"- Edward

Den sista var nog min favorit :) tycker den var så fin <3

Längtar tills onsdag när jag ska se den igen med Gabriella :D
Och så längtar jag såklart tills den kommer på DVD men jag lär ju få vänta rätt länge på det,
men hoppas det inte tar lika lång tid som det gjorde med Twilight :O
Och just det en till sak jag längtar till (inom Twilight-världen) är Eclipse som kommer i sommar :D

Okej nu har jag tjatat ihjäl er med New Moon-snack xD men jag säger bara att den är sjukt sevärd!




Nu hade jag tänkt skriva om nåt annat ;) Jag var på ungdomsmötet idag och det var hur bra som helst!
Jag tror att alla tog åt sig den där predikan på sitt eget sätt. Jag förstår nu varför man ger 10e varje månad, jag har förstått det innan också men aldrig förstått hur sjukt viktigt det är! Jag ska erkänna att jag kan tänka väldigt snålt när det gäller kollekten i kyrkan, men tänk, det är faktiskt bara 105 kronor jag behöver ge, det är inte mycket alls (egentligen) men jag har fått många tillbakablickar från när jag var yngre och gick på barnmöten (när jag hörde Högtryck-låtarna typ ;)) så kom jag på det idag när Jonatan snackade om det en låt som har satt sig på hjärnan:

Ge, det kommer tillbaka!
Överflöd från vår himmelske far

typ allt jag kommer ihåg från den låten för jag tror den bara gick så, men det är ju sant :)

Vad jag saknar att vara barn ibland, men ändå inte, jag tror de låtarna jag lyssnade på då verkligen var från Gud för annars hade jag nog inte trott ens på Gud idag. Det var ju typ den perioden av mitt liv som ingenting fungerade, den perioden min pappa lämnade oss för sista gången och gick helt och hållet över till ett liv som alkoholist, det var nog 10 år sen exakt i år, han är alkoholist än idag men det kan faktiskt bli bra! Det är ju så många andra som har blivit helt räddade, han kan ju inte komma till Torpahemmet nu eftersom dom ska stänga ner!!!! Fattar inte det! Men iallafall finns ju Josua :) fast kanske blir svårt om han redan varit där 2 ggr innan.

Nej nu måste jag sova! Detta var nog mitt längsta inlägg hittills :P
Kände bara för att skriva av mig, det kan man behöva ibland ;)

God natt people God bless you all <3 (även om du inte orkar läsa allt ;))

Kommentarer
Postat av: joy

Det var ett väldigt långt inlägg ja.

Jag läste allt förutom replikerna från New Moon.

ÅÅÅH vad sugen jag är på att se den nu!!



Visst var det längesen man var barn.

Kändes ännu längre sen när man har haft krångel i familjen.

Allt man kan göra är att lägga det i Guds händer.

Han får vara vår far.

Och det bästa är att han aldrig lämnar och aldrig överger (5 Mos 31:6)

2009-11-21 @ 15:20:53
URL: http://exxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0