Män som hatar kvinnor/the girl with the dragon tattoo

Hej! Var sjukt längesen jag skrev på bloggen nu, har vart i Uppsala och galnat mig ;)
Stannade hemma från praktiken idag för att jag har haft magsjuka i helgen :S usch usch usch!

Seriöst, nu blev jag skitarg!! Jag fattar inte vad det är med USA!!! Alltså, om ett annat land gör en riktigt bra film som blir hyllad över hela världen så får dom panik för att det inte är dom som får ära!
Nu läste jag att 2012 kommer "The girl with the dragon tattoo" i USA, alltså "Män som hatar kvinnor"!
En sak är säker, dom kommer aldrig aldrig ALDRIG hitta någon som spelar Lisbeth så bra som Noomi Rapace!!
Och ska filmen utspelas i Sverige? Kommer dom prata svenska då? Haha det tror jag INTE!
Dom har så många regissörer och det finns flera miljarder böcker i världen som skulle kunna bli film, så varför ta en bok som redan är en film som dessutom är otroligt välgjord? Åh just det ja, filmen har fått så mycket bra kritik, det tål ju inte USA.
"Tyvärr" USA, ni kommer inte lyckas lika bra som Sverige har gjort! Ni kan inte göra en thriller utan 5 miljoner specialeffekter. Det är det jag älskar med "Män som hatar kvinnor", den är så otroligt äkta!
Sånt kan inte amerikaner när det gäller thrillers, dom kommer säkert göra så att istället för att Lisbeth kastar bensinen och tändstickan på sin pappa när hon är liten, kommer hon att tända på en bomb och kasta på honom och bilen sprängs i 10000 bitar!
Alltså det låter kanske överdrivet, men det gör mig arg att inget annat land kan få ära för något utan att dom ska göra en egen version av filmen.

Aja, måste dra nu..
Men Goodbye for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0