Dan före...

dopparedan..
Jul i all sin ära, men är det alltid frid och fröjd?
Jag tänker just nu på Vit Jul och hoppas på att dom flesta kommer att få en sån, alltså då pratar jag inte om "I'm dreaming of a white christmas..." med en massa snö, det är ju också mysigt. Men vad jag menar är ju En nykter jul.
Låt barn få behålla den julefriden som finns, alkohol ger ingen frid, bara förstörelse och skada.
Såg för några veckor sen filmen Svinalängorna, jag kände igen mig en del i filmen, tyvärr.
Se filmen, så ser man baksidan med alkoholen och speciellt runt jul.
Alkohol löser inga problem, det skapar snarare problem!
Det är inte rolig att se sin pappa full, tro mig jag vet!! Så jag rekommenderar alla nykterhet för barns skull.
Varför slösa bort julefriden för någon drickas skull? Det finns julmust och alkoholfri glögg, come on!
Man kan väl liksom dricka alla andra helger om man nu har det behovet, jag har aldrig druckit en droppe och kommer aldrig göra det heller, jag har bara sett baksida av alkohol och har därför fattat det beslutet.
Jag tycker ärligt talat att det här med vit jul är det bästa man skulle kunna ge i julklapp till sina barn.

Jag önskar alla en god vit jul <3
Gud välsigne er!

Kommentarer
Postat av: sara

Åh håller verkligen med dig Angelica!! Kram och God jul på dig!

2010-12-23 @ 23:31:30
URL: http://sarasord.devote.se
Postat av: Johanna-mamma till Isabella

Du har helt rätt i vad du skriver och jag håller helt med dig.

Fick glögg hos farmor och farfar med lite alkohol i och fy f*n vad äckligt det var! Så blir helt klart alkoholfritt endast för min del med.

Alkohol är bara skadligt och inte ens gott så varför dricka det?!

God jul gumman! <3

2010-12-24 @ 05:41:52
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/
Postat av: Anki

Så sant o så bra du skriver. En tår i ögat! Kram

2010-12-24 @ 05:44:49
Postat av: elisabeth

bra skrivet!!!MMVG =)God vit JUL

2010-12-24 @ 10:02:32
Postat av: joy

Nä, alkohol är mest skit..

Baksidorna är hemska. Jag har fått se lite, men mer än jag borde.

Du är fin Angelica! <3

2010-12-24 @ 11:43:52
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: Esther

Så sant så sant! Du är bäst Angelica!

2010-12-26 @ 21:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0