HAPPY BIRTHDAY BILLIE JOE ARMSTRONG!!!!!!!!!!

Den 17 februari 1972 i Oakland, California föddes en pojke vid namn Billie Joe Armstrong, han skulle bli en av världens bästa sångare i ett av världens bästa band, nämligen Green Day, tidigare namn Sweet Children,
hans första låt skrev han när han var endast FEM år gammal!

Billie Joe har en alldeles speciell röst, likt ingen annan och han skriver fantastiska texter (dock inte alla fantastiska men många av dom :))

Kolla bara denna:



Säger bara att Billie Joe är och kommer alltid vara en av mina favoriter <3
Jag fattar inte att för två år sen skulle jag skita i Green Day, eller nej, inte skita i dom,
jag HATADE dom helt ärligt!
Då älskade jag Måns Zelmerlöw och annan IDOL-musik, fattar inte vad jag tänkte med när Green Day kom med sån här fantastisk musik!

Lägger in en bild som jag själv klippt ihop i Paint:



Billie Joe gav mig en av mina bästa 2½ timmar av 2009, någt jag önskar jag kunde få uppleva igen och igen och igen! Om jag får tillfälle i år ska jag för sjutton åka utomlands och se Green Day igen om dom inte kommer till Sverige alltså, men åh, förhoppningsvis menade han det han sa den 11 oktober, nämligen: "I want to record our next f***ing album here in Sweden!"
Förresten gjorde det mig lite sur att Billie sa att dom hade gått runt i STHLM dagen innan konserten och tittat på den "vackra staden" som Billie sa, tänk om vi hade vart där då!! Jag hade nog nästan fått hjärtklappning om jag såg Billie, Mike och Tre på gatan i Stockholm :O

Så vad ska jag mer skriva?
Jo, jag kan ju lägga ut några av mina favoritlåtar med Green Day :)







Hjälp, detta inlägget blev långt ;)
Aja måste dra nu, grattis på 38-årsdagen Billie <3
Desperate, but not hopeless,
Goodbye for now :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0