Yo :D

Heeey nänniskor :D
What's up?!

Alltså, jag måste blogga oftare! Märker nu att jag inte alls skriver ofta :O
Men iallafall.. i onsdags hade vi omvårdnadslektion där vi skulle öva på venprovtagning,
tur att det var i gummiarmar och inte på varandra :P då kan jag lova att jag hade vägrat!
Men gummiarmarna var så sönderstuckna att det inte kom ut nåt "blod" ibland :P
Sen på kvällen hade ju vi ungdomar gemensam cellgrupp i kyrkan och bön, det var hääärligt!
Öh vad ska jag skriva mer? Jo, igår hade vi studiedag och på kvällen var det ju ungdomsmöte som vanligt,
det var nog ett av dom bästa ungdomsmötena på LÄNGE!!!! alltså, jag blev helt överlycklig, känns dumt att förklara varför, för jag vill inte nämna någon person och detta handlar just om en person, folk fattar nog vem jag snackar om om jag skriver, men fråga om ni vill veta, men jag skriver inte det här!
Helt underbart var det iallafall!
Idag var jag på bio och så filmen "Precious" förresten, alltså den var verkligen fruktansvärd, men otroligt bra,
den handlade om en 16-årig tjej som är gravid med sitt andra barn tillsammans med sin pappa som har våldtagit henne från att hon var 3 år, mamman är fruktansvärt avundsjuk för att han inte älskar henne lika mycket som han älskar sin dotter och misshandlar henne psykiskt, en dag börjar hon i en skola där hon träffar en lärare som förändrar hennes värld, läraren hjälper henne att hitta någonstans att bo och tjejen kan för en gångs skull i livet känna sig älskad på riktigt.



Vad ska man säga mer?
Ja! Jag kan ge ett boktips!!
Läs Allt för min syster!
Det är nog en av dom bästa böcker jag läst!
Har dock inte läst ut än, men snart,
det är en väldigt annorlunda bok,
en tjej som är skapad för att rädda sin syster som har leukemi,
genom att donera organ och blod, första gången hon gjorde en blodtransplantation var när hon var nyfödd, då tog dom blod ifrån hennes navelsträng och gav till systern,
men när Anna (huvudrollen) är 13 år bestämmer hon sig för att hon inte vill vara donator längre, hon vill kunna bestämma över sin egen kropp, hon anlitar en advolat och stämmer sina föräldrar.
Alltså det är en väldigt intressant bok, men om man inte orkar läsa kommer filmen ut 10 februari :D

Nej nu måste jag dra,
Ha det bra :)
Goodbye for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0