Wake me up when september ends! <3

Har fallit helt för Wake me up when September ends, alltså jag har alltid gillat den men helt plötsligt hamnade den på min favorit-lista!
Många har trott att låten handlar om World Trade Center eftersom den heter "Wake me up when SEPTEMBER ends" och har spår nummer 11 på CD-skivan, men billie har själv sagt att den handlar om dagen innan 11 september, alltså den 10e, då hans pappa dog i cancer när Billie bara var 10 år... På Bullet in a Bible-DVDn kan man se väldigt tydligt att Billie gråter på scenen när han sjunger, men jag tycker Billie är väldigt stark som kan sjunga den Live ändå väldigt bra, han fortsätter sjunga även om tårarna rinner. Hoppas att dom spelar den i Göteborg <3

Kolla Live-scenen här:



Jag gillar att se Tré Cool (trummisen) så seriös, det visar att han inte bara är den där flummiga galningen med en damhatt.
Och kom inte och säg att Billie sjunger dåligt i den här videon, tänk på vilken fantastiskt bra sångare som klarar av att sjunga samtidigt som han gråter, jag kan inte ens prata när jag gråter!

Tack Billie <3

Goodbye for now

Kommentarer
Postat av: joy

Gillar du Green Day eller?

2010-03-26 @ 10:36:22
URL: http://exxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0