Ja det var längesen ;)

En evighet sen jag skrev här, eller ja iallafall flera månader sen.
Haha vet inte vad jag ska skriva xD
vet inte om något nytt hänt, förutom att jag har tagit studenten :D
Jag ska försöka bli bättre på att blogga, men ibland tappar man lusten och glömmer bort det helt och hållet.
Men ni som har läst min blogg sen länge tillbaka vet ju att jag höll på med veckans filmtips i åtminstone några veckor, så nu tänkte jag ge ett par tips :D

Dead Man Walking

Matthew Poncelet (Sean Penn) är dömd till döden för ett mord på två ungdomar, han får kontakt med en nunna (Susan Sarandon) som ska vara hans "själasörjare" och försöka få honom att erkänna och ångra det han gjort innan han dödas.

Det är en väldigt gripande film, en av de få filmer som fått mig att börja gråta faktiskt, jag rekommenderar den filmen starkt! Jag ger den 9,5/10

Trailer:




The Runaways


1975 startades bandet The Runaways, filmen handlar om Cherie Currie (Dakota Fanning) och Joan Jett (Kristen Stewart) som är sångare och gitarrist i bandet, filmen handlar helt enkelt om hur bandet startade och deras framgång och en del om Cheries privatliv.

Jag tycker att denna filmen är jättebra, älskar musiken och 70-talet!!
7/10 får den av mig.

Trailer:




Kanske skriver några fler filmtips senare :) haha orkar inte skriva mer,
men ska försöka skriva snart igen :D

Goodbye for now

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Hej Angelica!

Ledsen att jag inte hört av mig på länge.. Blev så dumt när Jennifer flyttade ner och jag kände mig mest i vägen, var därför jag slutade höra av mig, eftersom jag hade lite svårt att träffas när jag kände mig som tredje hjulet. Och sen efter ett tag så kändes det konstigt att ta kontakt igen, vet inte varför :S Har iofs haft rätt dålig kontakt med alla från LO det senaste, tyvärr.. Varit lite dålig på att gå till kyrkan ^^ Har nästintill bara haft killen i huvudet :S



Hur är det med dig förresten? Är allt bra? Vad händer nu efter sommaren?



Kram Gabbi

2011-07-16 @ 22:31:49
URL: http://misspoopuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0